Wczoraj pisaliśmy o ujawnieniu gry Transverse, czyli kosmicznego MMO, nad którym pracuje znane z MechWarrior Online studio Piranha Games. Twórcy uruchomili zbiórkę funduszy na projekt, w której pierwszy cel minimalny ustalono na poziomie jednego miliona dolarów. Akcja nie cieszy się zbytnim powodzeniem i do tej pory produkcję wsparło kilkadziesiąt osób, które zadeklarowały wpłatę niecałych sześciu tysięcy dolarów. Tak fatalny start wynika głównie z kontrowersji związanych z samym tytułem, jak i poprzednimi dokonaniami tego zespołu. Dlatego pełniący funkcję dyrektora kreatywnego Bryan Ekman udał się na oficjalne forum, aby spróbować rozwiać część dręczących graczy wątpliwości. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Piranha Games posiada licencję na wykorzystanie marki Wing Commander.
Jest to informacja o tyle ważna, że największy crowdfundingowy sukces w historii, czyli
Star Citizen, zyskał rozgłos głównie za sprawą tego, że za projektem stoi Chris Roberts, czyli ojciec serii
Wing Commander. Wiele osób podejrzewało więc, że
Piranha Games zdobyła tę licencję po to, aby spróbować w jakiś sposób podpiąć się pod popularność
Star Citizena. Bryan Ekman wytłumaczył jednak, że prawa nabyto jeszcze w 2012 roku i przez następnych kilkanaście miesięcy niewielki zespół pracował w tajemnicy nad projektem
Wing Commander Online. Ostatecznie zdecydowano się jednak nie wykorzystywać tej marki i zamiast tego opracować własną. Istniejący wcześniej i dobrze opisany świat powodował bowiem brak możliwości wprowadzenia niektórych pomysłów, a ponadto twórcy uznali, że nie chcą konfliktów ze
Star Citizenem i jego fanami.
Bryan Ekman nie zdradził konkretów odnośnie tego, co dokładnie obejmuje posiadana przez
Piranha Games licencja, ale prawdopodobnie dotyczy ona jedynie ewentualnego MMO i
Electronic Arts wciąż posiada wszystkie pozostałe prawa do marki, w tym do poprzednich odsłon. Wniosek taki można wyciągnąć patrząc na strony serwisu GOG.com, gdzie starsze odsłony wciąż sprzedawane są z
EA jako wydawcą.
Sporo graczy nie chce również wspierać
Transverse z powodu tego, w jakim stanie znajduje się obecnie wcześniejszy projekt studia, czyli
MechWarrior Online. Ponad dwa lata temu twórcy sprzedając różnorodne wirtualne dobra uzyskali od fanów ponad 5 mln dolarów i wielu z nich uważa, że twórcy nie wykorzystali tych pieniędzy właściwie. Przede wszystkim wciąż nie wprowadzono trybu Wojny Społecznościowej pozwalającej na podbijanie całych planet, który miał być główną atrakcją gry.
Piranha Games broni się jednak twierdząc, że pozostałe obiecane funkcje zostały zaimplementowane, a Wojna Społecznościowa pojawi się do końca roku.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2014-09-11 20:59:08
|
|